Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5030161503   Noves metodologies a l'aula
2017-2018   Assessorament. Secundària en general
  
   17/10/2017 - 30/6/2018 (21 hores) de h a h
   INS Pere Borrell
   c. Escoles Pies, 46 (Puigcerdà) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Cerdanya
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Formació pràctica adreçada al professorat del centre sobre metodologies actives coherents amb els nostres temps, que tinguin en compte els interessos, els ritmes i les necessitats dels alumnes.
Es treballarà com transferir aquestes metodologies a l'aula i es fomentarà l'aplicació d'activitats orientades a facilitar una participació més activa dels estudiants per facilitar-los l’aprenentatge.
També es treballaran metodologies amb enfocaments globalitzats que afavoreixin unes condicions d’aprenentatge que desenvolupin i impulsin l’aprenentatge competencial en tots els nivells.
  
Objectius   Encaminar canvis metodològics a partir de situacions de la vida real i de l'experimentació a l'aula.
Conèixer els principals elements teòrics que justifiquen la innovació a la secundària (funcionament del cervell i les emocions en l’aprenentatge, i característiques de la societat del coneixement) per entendre com aprenen els alumnes i poder incorporar millores en la nostra manera d'ensenyar.
Identificar els aspectes claus que ha de tenir una pràctica d’aula per a que sigui significativa i proporcionar eines pel disseny, elaboració i avaluació d'activitats.
Analitzar les pròpies pràctiques per reconèixer els elements de valor que tenen i incorporar-hi millores.
Posar en pràctica metodologies d’aprenentatge actives i col·laboratives, que es puguin transferir a l’aula.
Organitzar l'aula per a la cooperació i la inclusió.
Plantejar l'avaluació com a activitat per aprendre, a partir de regular què i com aprenem.
  
Continguts   Fonaments de la innovació a secundària (funcionament del cervell i les emocions en l’aprenentatge, i característiques de la societat del coneixement) per entendre com aprenen els alumnes i poder incorporar millores en la nostra manera d'ensenyar.
Pràctiques d'aula significatives.
Metodologies d'aprenentatge actives i col.laboratives i metodologies amb enfocament globalitzat.
Organització de l'aula per a la cooperació i la inclusió.
Disseny, elaboració i avaluació d'activitats.
Anàlisi de les pròpies pràctiques i eines per a la millora.
L'avaluació com a activitat per aprendre, a partir de regular què i com aprenem
  
Formador/a   Sílvia Martínez
  
Avaluació   -satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu
-aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat.
-definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
- avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
E-mail   b7005741@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   17/10/2017       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   -   -       
 Sessió 6   -   -       
 Sessió 7   -   -       
 Sessió 8   dissabte   30/06/2018       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent