5030161503 |
Noves metodologies a l'aula |
2017-2018 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
17/10/2017 - 30/6/2018 (21 hores) de h a h |
|
INS Pere Borrell |
|
c. Escoles Pies, 46 (Puigcerdà)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Cerdanya
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació pràctica adreçada al professorat del centre sobre metodologies actives coherents amb els nostres temps, que tinguin en compte els interessos, els ritmes i les necessitats dels alumnes.
Es treballarà com transferir aquestes metodologies a l'aula i es fomentarà l'aplicació d'activitats orientades a facilitar una participació més activa dels estudiants per facilitar-los l’aprenentatge.
També es treballaran metodologies amb enfocaments globalitzats que afavoreixin unes condicions d’aprenentatge que desenvolupin i impulsin l’aprenentatge competencial en tots els nivells.
|
| |
Objectius |
Encaminar canvis metodològics a partir de situacions de la vida real i de l'experimentació a l'aula.
Conèixer els principals elements teòrics que justifiquen la innovació a la secundària (funcionament del cervell i les emocions en l’aprenentatge, i característiques de la societat del coneixement) per entendre com aprenen els alumnes i poder incorporar millores en la nostra manera d'ensenyar.
Identificar els aspectes claus que ha de tenir una pràctica d’aula per a que sigui significativa i proporcionar eines pel disseny, elaboració i avaluació d'activitats.
Analitzar les pròpies pràctiques per reconèixer els elements de valor que tenen i incorporar-hi millores.
Posar en pràctica metodologies d’aprenentatge actives i col·laboratives, que es puguin transferir a l’aula.
Organitzar l'aula per a la cooperació i la inclusió.
Plantejar l'avaluació com a activitat per aprendre, a partir de regular què i com aprenem.
|
| |
Continguts |
Fonaments de la innovació a secundària (funcionament del cervell i les emocions en l’aprenentatge, i característiques de la societat del coneixement) per entendre com aprenen els alumnes i poder incorporar millores en la nostra manera d'ensenyar.
Pràctiques d'aula significatives.
Metodologies d'aprenentatge actives i col.laboratives i metodologies amb enfocament globalitzat.
Organització de l'aula per a la cooperació i la inclusió.
Disseny, elaboració i avaluació d'activitats.
Anàlisi de les pròpies pràctiques i eines per a la millora.
L'avaluació com a activitat per aprendre, a partir de regular què i com aprenem
|
| |
Formador/a |
Sílvia Martínez
|
| |
Avaluació |
-satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu
-aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat.
-definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
- avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
E-mail |
b7005741@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
17/10/2017 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
- |
- |
|
|
Sessió 7 |
- |
- |
|
|
Sessió 8 |
dissabte |
30/06/2018 |
|
|
|
| |